Projektowanie logo firmy

Znakomity projekt logo wymaga złożonej kombinacji umiejętności projektowych, wiedzy kreatywnej i umiejętnego wykorzystywania. Zaprojektowanie fachowego logo wymaga czasu. Logo to wyłącznie element marki firmy, niemniej jednak pozostaje centralnym punktem większości programów brandingowych.



Warto zbadać ze starannością każdy detal: badania i strategia, typografia, kształt i symbolika, teoria koloru i użycie projektu logo.

Podstawowe reguły

Rośnie wizualna potrzeba roznicowania się marek. Dzięki temu nie będą mylone z rywalizacja. Tam, gdzie kiedyś było jedynie kilka firm na określonym rynku lub niszy, w tym momencie mogą być setki lub tysiące. Wszystkie walczą o uwagę. To stwarza rosnąca potrzebę wizualnego wyróżniania się marek. Pragną się bowiem odróżnić od konkurencji. To zróżnicowanie osiąga się poprzez projektowanie tożsamości marki, czyli szeregu szczegółu. Tworzą one wyjątkowy obraz w naszych umysłach. W współzależności od firmy, tożsamość może obejmować mundury, szatę graficzną pojazdu, wizytówki, opakowanie produktu, styl fotograficzny, kubki do kawy, reklamę billboardowa i wiele innych przedmiotów, aż do wyboru fonty na internetowej stronie.

Ważna jest grafika. W pierwszej kolejności zwracamy uwagę na ksztalt, kolor, a dopiero w późniejszym czasie na tekst. Logo jest małym, ale istotnym elementem wizerunku marki.

Jedna z najciekawszych części bycia projektantem jest uczenie się nowych rzeczy na każdym projekcie. Każdy klient jest inny, a nawet w tym samym zawodzie wykonują prace na różnorodne sposoby.

Dlatego warto przywiązywać uwagę do właściwie zaprojektowanego logo.

Warto zobaczyć: strona o projektowaniu logo